کد مطلب:313927 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:198

حسینیه عباسیه ی کویت
تاریخچه ی این حسینیه به وسیله ی عالم فاضل دانشمند محترم حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم قزوینی [1] دامت بركاته به انتشارات مكتب الحسین علیه السلام رسیده است بدین وسیله این مؤسسه از ایشان تشكر نموده و سلامتی و موفقیت ایشان را در خدمت به مكتب اهل بیت علیهم السلام از خداوند عالم خواهان است.

اما شروع حسینیه ی عباسیه ی كویت

این حسینیه در سال 1363 ه. ق مطابق با 1944 میلادی، و در مركز شهر كویت در مكان مشهور و معروف به (دروازه عبدالرزاق واقع شده است و در سال 1378 ه. ق برابر 1967 میلادی تجدید بنا شده و به شكل زیبایی درآمده است.

و در سه طبقه ساخته شده است

1- طبقه ی سرداب

2- همكف و آن مخصوص پذیرایی مهمانان در مناسبات مختلف مانند (تولد



[ صفحه 253]



و شهادت ائمه معصومین علیهم السلام)

3- طبقه ی 3 عبارت است از سالن بزرگی كه ویژه برای اقامه مجالس اباعبدالله الحسین علیه السلام و مكانی برای زنها و مكانی مخصوص برای مردها.

طبقه سوم محلی است برای وعاظ و گویندگان كه دعوت می شوند از خارج از كویت برای سخنرانی و تبلیغ اهل بیت علیهم السلام در ماه مبارك رمضان و محرم الحرام و صفرالخیر.

این حسینیه واقع در كوی منصوریه در منطقه ی منصوریه و در منطقه ی منصوریه حسینیه های مخصوص زنها ساخته شده است و دیگر از مزایای حسینیه عباسیه كه در آن مجلس عزای امام حسین علیه السلام در هر شب از شبهای سال پیوسته برقرار می باشد.

در هر دهه از یك گوینده و خطیب توانا دعوت می شود كه ده شب مردم را به فیض برساند و مردم عادت كرده اند در هر شب در این حسینیه حاضر شوند زیرا آگاهی دارند كه عزای حسینی در هر شب مهم تر در این حسینیه برقرار می باشد. و بیشتر مؤمنین شایسته ی كویت شبها را نمی خوابند مگر بعد از حضور در این حسینیه برای شنیدن گفتار وعاظ و این عادت نیكوی مردم مؤمنین كویت است و از خدا می خواهم كه آنان را توفیق دهد بر این عمل خداپسندانه كه به آن مداومت كنند.

در ایام ماه رمضان المبارك و محرم الحرام نشاط و آمادگی مردم در آمدن در این حسینیه زیاد می شود.

و از مناطق مختلفه ی كویت مردم به طرف این حسینیه آمده و جمعیت موج می زند. و بودجه ی این حسینیه از مساعدتهای مردم نیكوكار از طبقات مختلف می باشد و مانند نذر و تبرع قربة الی الله تأمین می شود.

و علاوه بر این مساعدات و كمك های دیگری مثل گوسفندها و كیسه های برنج و چای و دستمال های ورقی و قهوه و غیره آن و تمام اینها بعد از ختم مجلس برای مؤمنین صرف می شود و به آنها اطعام داده می شود. این حسینیه جزء حسینیه هایی است كه بزرگان علماء و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در آن شركت می كنند مانند شیخ میرزا حسن حائری كه از علمای مخلصین به اهل بیت علیهم السلام می باشد.



[ صفحه 255]




[1] فرزند فقيه فرزانه، عالم مجاهد و خستگي ناپذير دردآشنا، حضرت آيةالله آقاي حاج سيد محمد كاظم قزويني متوفاي 13 جمادي الثاني 1415 ه. ق، داماد فقيه اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام آيةالله العظمي مرحوم حاج ميرزا مهدي شيرازي (ره) كه عمري بابركت داشت و كتابهاي ارزشمندي درباره ي زندگاني چهارده معصوم عليهم السلام از خود به يادگار گذاشته (از جمله علي من المهد الي اللحد) تا زندگاني مقدس بقية الله الأعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء به نام (المهدي من المهد الي الظهور) و كتاب موسوعه ي حضرت امام جعفر صادق عليه السلام رئيس مذهب جعفري كه قريب 60 جلد مي باشد تا 14 جلد آن چاپ شده است بقيه در دست اقدام است، و اين بزرگ شخصيت و متفكر اسلامي خدمت زيادي غير از خطابه و تأليف كتب ياد شده، مسافرتهايي به ديگر كشورها نموده براي ترويج مكتب پربار اهل بيت عليهم السلام از جمله، استراليا، تايلند، مغرب، مصر، ژاپن، چين، اردن، فلسطين، بيت المقدس و كشورهاي حاشيه ي خليج فارس همه ي اينها براي ترويج دين مبين اسلام و مرام مقدس حضرات معصومين عليهم السلام بوده است. خدايش رحمت كند و جايگاهش را در بهشت كنار مواليانش قرار دهد.

آمين رب العالمين.